Duurzame website
Laat met je website zien dat je voor duurzaam gaat
Dankzij een bewuste werkwijze en een uitgebreide duurzame optimalisatie zijn onze websites duurzamer en sneller dan 90% van de websites op het internet.
Door gebruik te maken van de beste tools zorgen we ervoor dat er minder CO2 uitgestoten wordt bij ieder bezoek aan jouw website. Dat is beter voor het milieu en voor het behalen van je doelstellingen.
Voordelen van een duurzame website
Wat is een duurzame website?
Op een duurzame website draait het niet alleen om je ondernemersdoelstellingen, maar ook om de impact van de website op het klimaat. De website wordt ontwikkeld met een laag dataverbruik als uitgangspunt. Om dit te bereiken worden er bewust keuzes gemaakt. Zo kan er gekozen worden voor een lichtgewicht lettertype, en zorgt een uitgebreide afbeeldingsoptimalisatie ervoor dat het bestandsformaat van een afbeelding met 80% wordt verkleind.
In combinatie met jouw duurzame verhaal, heb je met een duurzame website een ijzersterke USP ten opzichte van je concurrenten.

Waarom is een duurzame website beter?
Naast de impact op het klimaat rankt een duurzame website beter in Google. Dit komt door de snelle laadtijden, die zorgen voor de beste ervaring voor je bezoekers.

Waarom worden websites niet altijd duurzaam ontwikkeld?
Voor veel van deze page builders heb je geen of weinig kennis van code nodig. Hierdoor is het gemakkelijk geworden om mooie, maar trage en vervuilende websites te (laten) maken. Die niet alleen slecht zijn voor het klimaat, maar ook onprettig zijn voor je bezoekers én slechter ranken in Google.
Wat zijn de kosten voor een duurzame website?
Gemiddeld betaal je voor een duurzame website tussen de € 1.750,- en € 2.500,- afhankelijk van je wensen. Hoewel je misschien verwacht dat een duurzame website veel duurder is, is dit niet het geval. Het proces blijft hetzelfde, alleen doen wij er alles aan om de impact van het eindproduct zo klein mogelijk te maken. Een volledig overzicht van onze tarieven vind je hier.

Deel je website met je digitale visitekaartje
Jij hebt ervoor gekozen om impact te maken met je website en dat mag gezien en gedeeld worden. Om je website te kunnen delen, zonder dat het imact heeft op het klimaat. Hebben we op iedere duurzame website gratis een digitaal visitekaartje ingebouwd.
Dit is een afgeschermde pagina op je website met daarop je gegevens en een QR-code. Door de code te laten scannen, deel je heel gemakkelijk je zakelijke contactgegevens. Je maakt het kaartje moeiteloos zelf aan en je kunt zoveel kaartjes aanmaken als je wilt.

Onze werkwijze
Vrijblijvende kennismakingsgesprek
Uitgebreid voorstel vooraf
Strategie en planning
Prototype en wireframes
Design
Ontwikkeling en livegang
Veelgestelde vragen
Heb je een andere vraag? Of kunnen we je ergens anders mee helpen? Neem dan contact met ons op.
Contact opnemenWe gebruiken het populaire WordPress CMS systeem. WordPress komt regelmatig met nieuwe updates die zorgen dat je website veilig, stabiel en helemaal bij de tijd blijft.
De eenvoudige interface maakt het voor de meeste mensen mogelijk om snel kleine aanpassingen te doen. Ook als je nu nog geen website kennis hebt.
Benieuwd of WordPress geschikt is voor jouw website? Dat lees je hier: Is WordPress geschikt voor mijn website?
Het ontwikkelen van een website in combinatie met een huisstijl duurt gemiddeld 12 tot 15 weken. Hoe lang dit precies is hangt af van hoe snel we kunnen schakelen.
Voorafgaand aan het traject stellen we een uitgebreide planning op.
Onze focus ligt bij sterke duurzame websites. Daarom ben je zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van content (bijvoorbeeld foto’s, teksten, een logo en de huisstijl). We verwijzen je graag door naar de juiste (duurzame) partijen om je hierbij te helpen.
Wij zorgen ervoor dat de content aansluit bij jouw website. Om je website 24/7 beschikbaar te maken voor je bezoekers sluit je een webhosting pakket, met domeinnaam af.
Om je wensen goed in kaart te brengen, en je regelmatig op de hoogte te kunnen houden, plannen we gedurende het proces ongeveer 3 tot 4 contacturen met je in.
Daarnaast zul je tijd investeren in het schrijven van teksten, het selecteren / maken van afbeeldingen en het controleren van de website en het invullen van feedbackformulieren.